Mitt liv.

Allt är långt ifrån perfekt och så kommer det alltid att förbli. Men vem fan vill ha ett perfekt liv, så jävla tråkigt att inte ha något att sträva efter och kunna förbättra! Jag tycker om min lilla hemliga romans som är tusen gånger mer komplicerad än romanserna man ser på film. Jag tror att äkta kärlek kan vara lite skev och trasig ibland. Jag tror att kärlek är en kamp, en kamp två hjärtan måste uthärda för om allt är för enkelt så blir dom aldrig hela. Jag tycker om min operfekta kropp. Den har sina fina sidor och även sidor jag aldrig visar. Att jaga den perfekta kroppen är ju världens innegrej nu, det är inte min grej bara. Jag vill ha en kropp jag trivs med och den kroppen vet jag är allt utom perfekt. Jag har fantastiska vänner och jag hade inte kunnat önska mig bättre. Men en del av livet är ju just att bekanta sig med nya människor, och tappa andra längst vägen. Jag har inget perfekt jobb där jag tjänar tusentals kronor, men jag trivs ofantligt bra ändå. Jag har en dammig lägenhet och en rostig bil, men det är alldeles lagom för mig.

En sak ska ni veta. När man uppskattar de fina stunderna som livet ger en - så blir jakten på perfektion som bortblåst. Att prata bort några timmar med en gammal vän kan göra att solen skiner bakom molnen. Att få pussa den lilla killen som numera är 1 1/2 år på pannan och tänka på att första gången vi sågs var han inte längre än mina lår. Att höra då ens föräldrar tycker man gör bra val i livet. Att klara skolan. Då man äntligen diskat klart diskberget. Att ha en förbannat bra hårdag. Kramar. Pussar. Närhet.

Då mina vänner, då är livet perfekt i all sin operfektion! Och jag älskar det precis som det är!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En saga med ett förbannat bra slut. Därmed basta!

Med ett stort intresse för 50-tal, vrålande bilar och tatueringar, men i ärlighetens namn skriver jag mest skit. Massor om kärlek och äventyr, och även tråkig vardag. Enjoy!

RSS 2.0