Ett skratt förlänger livet.

Det är trångt på bussen och ont om sittplatser. En tjej ~25 erbjuder sin plats till en äldre man ~70.
Tjejen: Vill du sitta?
Mannen: Nä, får jag inte sitta i knät så får det va.

-

Två killar ∼16 sitter och snackar om helgens planer.
Kille 1: Vad ska du dricka i helgen?
Kille 2: HB tror jag…
Kille 1: Aha okej.
Kille 2: Vad står HB för egentligen?
Kille 1: Jag vet inte riktigt, men jag tror att H står för vatten…
Kille 2: Jaha okej.

-

Två fyllon ~45 sitter på bussen och planerar en fest.
Fyllo 1: Jag tycker att den här festen ska vara lite speciell, en lite finare fest.
Fyllo 2: Ja, de förra festerna har ju spårat ur rätt mycket. Hur ska vi göra den här gången?
Fyllo 1 (får en snilleblixt): Askkopp! Har du en sån? Det skulle vi ju ha! Ska man röka inne så ska man ju nästan ha en askkopp.
Fyllo 2 (skiner upp): Ja, det skulle vi kunna ordna!

-

En mamma ~30 ska precis till att kasta bananskalet till bananen som hennes dotter ~5 har ätit.
Dottern: Mamma, måste vi slänga det? Kan vi inte återanvända det?
Mamman (trött): Men vad ska vi göra med det? Det förmultnar ju.
Dottern: Men, men… vi kan lägga det på golvet så någon kan halka på det!

-

En flicka ~5 och en mamma ~40 sitter på bussen. Mamman läser om Daniel och Victorias bröllop i en tidning.
Flickan (pekar på en bild från bröllopet): Mamma, när jag blir stor ska jag också ha ett sånt där stort bröllop med så mycket folk!
Mamman: Men gumman, du vet att det där är Sveriges kronprinsessa?
En stunds tystnad.
Flickan (surt): Du har faktiskt sagt att jag är en liten prinsessa.

-

Två bakfulla killar ~18 har fått syn på en snygg tjej på tåget.
Kille 1: Hon är den finaste tjejen jag någonsin har sett!
Kille 2: Ja, en sådan man skulle göra vad som helst för att få.
Kort tystnad av beundran.
Kille 1: Men fan, hon har en bok i väskan.
Kille 2: Va? Är hon en SÅDAN tjej? Nej, då får det fan vara!

-

Från tjuvlyssnat såklart!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En saga med ett förbannat bra slut. Därmed basta!

Med ett stort intresse för 50-tal, vrålande bilar och tatueringar, men i ärlighetens namn skriver jag mest skit. Massor om kärlek och äventyr, och även tråkig vardag. Enjoy!

RSS 2.0