You belong with me.

17 – Ett favoritminne

Kan inte välja bara ett, komplex som jag är, så här får ni en bunt!

Varje gång man åkte till Stensund (mormors barndomshem/by) och morfar satt vid köksbordet. Hur gammal jag än var tvingade han ner mig i sitt knä och kramade om mig tills jag slet mig lös :) Hade jag vetat om hur mycket det hade betytt för mig senare i livet, då hade jag aldrig slitit mig loss ♥

ALLA somrar i Stavaträsk. Fast nog mest de somrarna då alla var samlade och umgicks i en stor hög och så fort någon var borta så saknade man den personen så mycket att vi kidnappade tillbaka den. Vi badade, fiskade, grillade, brottades, spelade spel, åkte epa/moppe och kramades nästan jämt! Och vissa kvällar så hyrde vi film hos en kille i byn, som hade tusen filmer. Sen såg vi så läskiga filmer så hela gänget (5-8 pers) kurade ihop sig i en liten soffa tillsammans. Det om något, det är kärlek. Dom är kärlek!

Att träffa Daniel, för första gången, utanför Ainas. Benen var spaghetti, hjärtat i halsgropen och händerna skakade som asplöv. Jag tror jag glömde bort att andas i 10 minuter. Sen fick jag se honom gå ut från bilen, leendes. Vi kramade varandra och ingen av oss ville släppa taget. Nu bryr jag mig inte ett dugg om att han var ett rövhål, för det var han. Men att veta att man kan känna sådär, om bara för en stund, det ger mig hopp. Så därför är det ett av de finaste minnena jag har och det kommer att förbli så, tills jag får känna sådär igen.


Kommentarer
Åsa

Låter som fina minnen :)

2010-12-18 @ 00:22:15
URL: http://enkoppsprit.blogg.se/
Anonym

Han tyckte aldrig om dig.Han hittade någon annan.Sitt Livs kärlek. Sug på den du!

2011-01-01 @ 16:52:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En saga med ett förbannat bra slut. Därmed basta!

Med ett stort intresse för 50-tal, vrålande bilar och tatueringar, men i ärlighetens namn skriver jag mest skit. Massor om kärlek och äventyr, och även tråkig vardag. Enjoy!

RSS 2.0