From the bottom of my heart.

Jag somnade inte, såklart! Jag borde egentligen jobba natt tror jag, nattuggla som jag är. Ja iaf, jag hade ju lite saker jag ville skriva av mig om.. Så jag antar att jag gör det nu när jag liks är pigg, vaken och har trollat bort huvudvärken med en treo!

Jag skrev till Alex ikväll, min dalmas! Jag har ju haft lite funderingar om att hälsa på honom någon gång framöver. För ett tag sen såg jag på mitt schema att om jag tar ledigt 2 dagar första veckan i Januari så är jag ledig hela veckan! Så om jag åker ner dit då ska jag även öppna lite fler dörrar. Dörrar som eventuellt (och förhoppningsvis) vänder mitt liv upp och ner. Som några av er vet så har jag velat flytta till dalarna sen jag var dit första gången. Kärlek vid första ögonkastet och den här förälskelsen har hållit i sig i över två år.

Jag ska först och främst hälsa på Alex (om han nu har tid med mig ;p). Sen ska jag kika om de har några utbildningar för undersköterskor (om matten skiter sig) och hur de har det med jobb. Knacka på några dörrar, höra runt och marknadsföra mig själv! Skulle det vara så att de behöver någon så är det ju bara att köra på. Allt går att lösa bara man vill det själv. 

Jag är så fruktansvärt less på att bara glida genom livet. Jag måste ha utmaningar i min vardag för att inte bli uttråkad. Jag trivs väldigt bra med livet just nu, men jag är också rätt besviken på att jag fortfarande trampar på samma ställe. Något måste hända och den enda som kan se till att det sker något är ju jag! Så varför inte utmana sig själv riktigt rejält? Finns det inget jobb så är det ju bara att söka skola, värre än så är det inte.
Till dalarna ska jag en vacker dag och den drömmen vägrar jag släppa taget om.


Tidigare ikväll ville jag klaga på livet men nu känns det riktigt bra. Tänk att något så simpelt som en eventuell resa kan förändra hela ens syn på livet. Nu ska jag sova, med ett leende på läpparna och pirr i magen. Peace!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En saga med ett förbannat bra slut. Därmed basta!

Med ett stort intresse för 50-tal, vrålande bilar och tatueringar, men i ärlighetens namn skriver jag mest skit. Massor om kärlek och äventyr, och även tråkig vardag. Enjoy!

RSS 2.0