I want you to meet the love of my life.




Förlåt för jag är otroligt dålig på att sätta in bilder! Allt blir ju så mycket roligare då.
Men nu har jag hittat min USB-sladd till kameran så jag kan börja ladda den igen :)
Så förhoppningsvis ska jag ta lite fina bilder på mitt hem och fester och lite allt möjligt framöver.

Den här otroligt osmickrande bilden ovan är på min livs största kärlek (i materiella ting).
Denna vackra babe i porslin gjordes 1950 och har endast 77 "systrar". Så hon är ovanlig :)
Köptes på loppisen i Renström utanför Skeå. 350pix betalade jag fast jag tyckte det var dyrt.
Då mormor fick se den så hade hon läst om dessa brudar i Allers.... 3000-4000kr st var dom värda.

Jag hoppas så innerligt att någon av hennes systrar dyker upp! Helst hela bunten om jag ska vara ärlig.
Skulle det inte vara det finaste att sätta upp hela familjen på en vägg och bara njuta av deras charm?!

Tills jag hittat ett tillräckligt värdigt ställe för henne att hänga på så får hon ligga i en duk i byrålådan.
Vill ju för guds skull inte att hon skulle tappas ner eller råka ut för andra hemskheter. Min finaste lilla brud.



Sen har jag återkommit dit där jag alltid hamnar. 50-60 tal är det vackraste som finns. Jag vill ha ett nytt (gammalt) köksbord i teak. Nya (gamla) knoppar till alla vackra skåp jag har i köket. Hyllpapper på mina galet fula hyllplan. Jag vill ha lampor från dessa årtionden, ÖVERALLT! Jag vill ha en afrikansk byst att ha i min bokhylla. Jag vill ha tusen böcker om vintage och vackra romaner från dessa årtionden. Det tar liksom aldrig slut, detta beroende. 

Ska fara förbi en, enligt min mormor, otroligt bra loppis nu på fredag! Jag hoppas dom har öppet till 16 så jag hinner förbi. Köpa något litet.. eller stort.. Så jag får vara nöjd med lägenheten en stund till. Skulle jag ha valt själv skulle ALLT vara gammalt. Utom sängen, micro, tv och dator förståss. Allt annat får vara gammalt som gatan.

Nä, nu babblar jag på. Ska istället packa ihop allt jag hämtade på Medlefors och sen ska jag läsa igenom mina gamla dagböcker! Finns sämre saker att göra en ondagskväll som denna ;) Puss




Kommentarer
Åsa

haha ja skrev just samma sak i ett inlägg, att de va roligare att läsa om de är med bilder :P sen är de ju faktiskt onsdag kväll ;)

2010-11-03 @ 23:40:05
URL: http://enkoppsprit.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En saga med ett förbannat bra slut. Därmed basta!

Med ett stort intresse för 50-tal, vrålande bilar och tatueringar, men i ärlighetens namn skriver jag mest skit. Massor om kärlek och äventyr, och även tråkig vardag. Enjoy!

RSS 2.0