I'm a highway man, on the road again.

Har varit ledig idag, ruggigt skönt! :) Vaknade vid 13, käkade frukost i sängen medans jag såg på SHF. Låg kvar i sängen tills ryggen sa till och då började jag med middagen. Blev så jävla gott så jag tänkte skriva upp den här bloggens första recept :)

-

Elins vegetariska tisdagsmiddag!

Till 2 portioner behövs:

- 4st små potatisar.
- 3st små morötter.
- En stor lök.
- En röd paprika.
- Fetaost i valfri mängd.
- Oliver i valfri mängd.
- Vitlök.

Sätt ugnen på 225 grader.
Skölj av potatis, morötter och paprika. *
Ringla Olivolja/Rapsolja i en ugnssäker form.
Skär potatis och lök i klyftor.
Skär morötter och paprika i stavar.

Blanda ihop allting i formen och ringla över lite mer olja.
Pressa gärna några vitlöksklyftor över "röran". (Jag använde 2st och det blev perfekt!)
Krydda med svartpeppar, salt och lite annat du tycker är gott. (cayenne tog jag för lite sting)

Kika till då och då och vänd.
När du tycker det verkar vara färdigt ta ut formen. (40-50min i min ugn)
Lägg fetaost och oliver på, ställ in i ugnen igen.
Ta ut då fetaosten fått lite färg.

Ät som det är eller med något kött till! TOKGOTT!!! :)

* - Jag tycker om potatis med skal, men du får ju självklart skala om du vill!

-

Har egentligen massor med saker jag skulle behöva få ur mig men jag orkar inte gå in på det nu.
Fick sprängande huvudvärk alldeles nyss så jag ska nog ta och släcka ner lägenheten och sova!

Puss på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En saga med ett förbannat bra slut. Därmed basta!

Med ett stort intresse för 50-tal, vrålande bilar och tatueringar, men i ärlighetens namn skriver jag mest skit. Massor om kärlek och äventyr, och även tråkig vardag. Enjoy!

RSS 2.0