"Och vinnaren är..." First Edition!

Söderhamn! Så fruktansvärt bra hemsida denna kommunen har! Alla nummer till ALLA jobb jag kommer att söka finns där, båda tummar upp för dom måste jag säga! Har hunnit kolla igenom Falun, Borlänge och Västerås också men då fick jag mest nummer till växeln. Har skrivit upp all information och sånt jag kunde hitta i ett textdokument.

Söderhamn är 15 mil från Rättvik - 16 mil från Falun - 18 mil från Borlänge - 8 mil från Gävle - 21 mil från Västerås - 24 mil från Stockholm och sist men inte minst, 53 mil från Skellefteå. 

Plus än så länge:
+ Ligger vid kusten/E4an.
+ Lätt att få sig hem till Skeå med tåg/buss/bil.
+ Bra förbindelser överhuvudtaget.
+ Grymt bra hemsida som underlättar jobbsökandet.
+ Rätt så bra läge, "nära till allt".
+ Möjligheten att plugga till Undersköterska finns. (även bra info där)

Minus än så länge:
- Lite väl långt till Dalarna. (nej, jag släpper inte den drömmen ;p)

+/- Mindre invånare än i Skellefteå. Vet inte om det är bra eller dåligt ännu.

Min första recension inför resan i Januari. Enjoy!
(lägger mest in den här så jag ska hålla lite koll på städerna.)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En saga med ett förbannat bra slut. Därmed basta!

Med ett stort intresse för 50-tal, vrålande bilar och tatueringar, men i ärlighetens namn skriver jag mest skit. Massor om kärlek och äventyr, och även tråkig vardag. Enjoy!

RSS 2.0