woke up this morning feeling fine!



Hur mår du? Tänk efter riktigt ordentligt nu. Ta bort alla äventyr med dina vänner. Ta bort alla timmar på jobbet eller skolan. Ta bort tiden du spenderar med din familj. Ta bort tiden du gör saker du tycker om, eller för den delen, inte tycker om. Ta bort datorn, tvn och radio. Ta bort utsikten från ditt fönster. Ta bort bilarna som tutar utanför. Ta bort dina planer för helgen. Ta bort den där resan du ska på i December. Ta bort allt.

Då tar vi det igen, Hur mår du EGENTLIGEN?!

Jag vet att det är svårt. Många av oss gömmer oss bakom andra saker.
Man gömmer sig från något så otroligt skrämmande - Dina känslor.
Då menar jag inte hur kär du är eller hur arg du är på din chef.
Jag menar, dina känslor. Om dig själv.
Jag är otroligt hemlighetsfull, fast de flesta tror att jag är en öppen bok.
Tänk själv, hur många gånger har du sagt att du mått bra även fast du mått dåligt.

Jag brukar gömma mig i musik, i vänners sällskap, i mina föräldrars soffa med tvn på.
Men då och då smyger sig känslan fram, för hur bra jag än mår så finns den ju där.

Nu ska jag erkänna hur jag egentligen mår. Var god läs!

- Jag mår dåligt och är rädd för att ingen någonsin kommer att förälska sig i mig igen.
- Jag är rädd för att jag inte kommer våga följa mina drömmar, fast jag behöver göra det.
- Jag kan inte räkna ut hur min reaktion ska bli när jag ser mig själv naken i spegeln.
- Vissa dagar är jag så less på mig själv att jag vill förtrolla mig till någon annan.
- Ibland jämför jag mig själv med mina vänner, och jag blir oftast besviken.

Alla bär vi på känslor vi inte helst vill berätta om. Men dom finns där, varje dag.
Vissa dagar överväger dom och andra kan de kännas helt obefintliga.

Vad jag försöker få ut av det här inlägget?

Ibland mår man faktiskt bättre av att veta vad som får en att må dåligt.
För hur konstigt det än låter är det just såna gånger man kan peppa sig själv!
Man kan älska sig själv på riktigt. Hela en själv. De fina och de grymma tankarna.
För hur mycket du önskar att de inte fanns så kommer de alltid vara en del av ditt liv.

Gör det bästa av det du har. Godnatt!

(Självklart är det underbart då dom grymma tankarna knappt existerar. Precis som idag!)


Kommentarer
Åsa

<3

2010-10-13 @ 16:37:04
URL: http://enkoppsprit.blogg.se/
Natta

Underbara vackra du. jag är här i alla lägen för dig.

du kan alltid ringa till mig, alltid. spelar ingen roll. jag är här för dig. du är den vackraste jag vet.

du är underbar. glöm aldrig det, fast det ibland känns skit.

2010-10-17 @ 15:54:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En saga med ett förbannat bra slut. Därmed basta!

Med ett stort intresse för 50-tal, vrålande bilar och tatueringar, men i ärlighetens namn skriver jag mest skit. Massor om kärlek och äventyr, och även tråkig vardag. Enjoy!

RSS 2.0