Give me just a little more time.

Idag:

Sov jag alldeles för länge. Jag ska ju upp klockan 6 både lördag och söndag, känns nästan som ett omöjligt uppdrag :P Har vänt dygnet så pass mycket att jag somnar 3 varje natt..  Så imorgon ska jag slita mig upp vid 8-9 även fast jag somnar 3 inatt! Då hinner jag duscha och greja på innan jag ska iväg och jobba + vara dötrött tidigt imorgon kväll.

Jag har ätit väldigt lite den här veckan. Skulle man lägga ihop allt jag ätit per dygn skulle det bli en "vanlig portion" mat. Som en vanlig middag ungefär. Så idag då jag skulle äta köttfärssås och spaghetti på medlefors så tog jag det jag brukar orka. Jag orkade en tredjedel. Krypt magsäcken maybe? Gäller att hålla i det bara, för får man i sig mindre kalorier än man förbrukar = POFF.. viktnedgång!

Sen kom jag på varför jag tycker om mitt jobb idag också. Fick ett väldigt konstigt och privat uppdrag idag. Det är sånt som gör det här jobbet så charmigt. Man hjälper en person så deras vardag ska bli så bra som möjligt. Man gör allt den personen skulle ha gjort om den varit frisk. Uppdraget jag fick idag var ett sådant. Får inte säga exakt vad jag gjorde men jag åkte in till stan en sväng och gjorde något där. Sen tillbaka på jobbet igen :)

Imorgon:

Jobbar jag 11:30-15:00, kul! :) Sen ska jag shoppa upp alla mina små slantar på coop! Förhoppningsvis får jag mycket mat för pengarna så jag inte dör av hunger när jag ska jobba :P Det är faktiskt det jobbigaste med att vara fattig. Att ha med mat till jobbet. Att inte köpa sallad på ICA varje pass. Nu måste jag ju planera och ha mig för att överleva mina två långpass :)

Eventuellt blir det middag med Natta. Middag eller ingen middag, vi ska iaf se Idol här imorgon :) Kände mig lite Natta-sugen och då blev det ju perfekt att hon hade tid för mig! :D Så det ser jag verkligen framemot!

Lördag-Söndag:

Jobb 7-17:30 båda dagarna + en dejt som kontaktperson på söndagkväll. Kommer sova som en bebis på söndag :P Men på något konstigt vis så tycker jag om att jobba varannan helg. Man får ju en anledning till att inte busa runt hela tiden. Jag är inte så busig längre heller. Mannen från Luleå förändrade ju den delen av mig. Nu är det lagom är bäst som gäller :)

Och när jag liks säger så. Nästa helg ska tillbringas i Piteå i Isabelle & Johans nya HUS! :) Åh vad jag är stolt över min gumma! Jobb, hus och bonusdotter. Hon är en så stark människa så klart jag vill hjälpa till då jag kan. Så då blir det att fixa i huset och sen fira slaveriet med några öl på kvällen :) Wunderbart, gud vad jag längtar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En saga med ett förbannat bra slut. Därmed basta!

Med ett stort intresse för 50-tal, vrålande bilar och tatueringar, men i ärlighetens namn skriver jag mest skit. Massor om kärlek och äventyr, och även tråkig vardag. Enjoy!

RSS 2.0