Have you heard the news today?

Punkt nr 1 - Min Helg.

Efter att ha haft ont i ryggen i nästan en vecka ordnade det äntligen upp sig. Kiropraktikern berättade vad som var fel och gav mig övningar. Så på fredagen bestämde vi oss för en liten spelkväll här hemma hos mig. Sofia, Petter, Åsa & Natta kom hit och spelade sällskapsspel & drack lite vin/öl osv. Vi hetsade, skrattade och hade tokroligt helt enkelt! Robin&co kom förbi en skvätt och även Mr Gyllenberg. Det var fullt ös till 2-3 på natten :)

I lördags blev det bio med Åsa & Petra. I rymden finns inga känslor, det var bra men lite skum ;D Sen ringde Elina och ville komma förbi. Jag bjöd på ett glas vin och sen skjutsade jag henne till Allstars. Jag själv for till Orrliden för att hämta hem mina onyktra föräldrar som druckit öl & sett på hockey med mammas chef! Sen i bilen sjöng jag och pappa duett till Queen ;D Helt freakin' underbart!

I söndags blev det bio, kinamat och sen for jag hem till Sarah. Dom satt och styckade älgkalv på köksbordet då jag kom. Kom lite fina minnen från då jag följde morfar på älgjakt då jag var liten :) Sen såg vi en film jag redan sett men den var så bra att jag ville se den igen. The Blind Side hette den för dom som undrar. Sen åkte jag hem och kikade på valvakan.

Punkt nr 2 - Valet & Politik.

Man får tycka vad man vill, så länge man tycker lika. Det här valet har tagit mig tillbaka till låg och mellanstadiet. Då man vägrade ta på sig en tröja, för det fanns ju faktiskt dom som inte tyckte om den. Man lyssnade på samma musik och tyckte om samma mormorssaft. Jag tycker det är sjukt att TV4 kommer undan med mobbning och att Aftonbladet får slänga skit ut på väljare utan att få några som helst konsekvenser.

Man säger att Sverige är ett fritt land. Ett land där man får tycka vad man vill. Ett land där demokratin når till skyarna. Men så fort någon tar fram ett problem alla andra hysh:at ner, nä då är man rasist. Man hatar alla invandrare och vill bränna dom på bål.

SD består inte enbart av gamla nazister och rasister. 5,7% av Sveriges befolkning har talat. Ska ni fortsätta kalla dom rasister, eller kanske inse att det finns dom som skriker på hjälp? Dom som vill säga er något. Dom som har insett att det kanske inte alltid funkar. Snälla politiker, öppna era ögon - det är endast då ni kommer kunna trolla bort SD. Om ni lyssnar på folket så kommer dom inte sitta i riksdagen 2014. 

Det var allt jag ville säga och jag har all rätt att säga det.


Kommentarer
Åsa

nää klart du int ha rätt att säga de, för du är ju rasist :O gööh helt galet. ja tror ändå att de är så att om man skriver ner en hel radda om SD, varför dom är bra och så, så läser dom som inte röstade bara RASIST RASIST RASIST. dom ser nog inga andra ord än de :S

2010-09-21 @ 17:38:07
URL: http://enkoppsprit.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En saga med ett förbannat bra slut. Därmed basta!

Med ett stort intresse för 50-tal, vrålande bilar och tatueringar, men i ärlighetens namn skriver jag mest skit. Massor om kärlek och äventyr, och även tråkig vardag. Enjoy!

RSS 2.0