What hurts the most..

Varje kväll/natt sätter jag på en spellista jag egentligen inte tål den här tiden på dygnet.
I den spellistan ligger all fin country jag någonsin hört (nästan)..
Jag liksom trotsar mig själv.. Jag utmanar mitt eget psyke..

"Jaså, du klarar inte av det ikväll? Jävla fjant!"..
"Haha, vill du gråta nu eller? Jag vet att den där låten river upp ditt inre"..

Och varje kväll jag inte klarar av att lyssna, då byter jag till rock eller kärlekslåtar.
Första alternativet för att peppa mig själv och andra för att gräva ner mig djupare.

Ikväll vill jag gräva ner mig. Ikväll vill jag kramas. Ikväll vill jag älska någon.
Ikväll vill jag ha en varm kropp bredvid mig. Ikväll vill jag vara skör som glas.

Och så skriver han. Han som fick mig att vilja dö igår. Ja, alltså inte dö på riktigt men..
Han fick mig att vilja sätta mig i bilen, köra alla dessa mil och sen ligga i hans famn hela natten.
Jag ville det. Jag gjorde det nästan. Sen skallade verkligheten mig igen, som vanligt.

Du får inte allt du vill ha. Du kan inte göra allt du vill göra.

Du får helt enkelt nöja dig med en flörtgubbe på msn från en kille flera mil bort.
Det är all kärlek du får - All kärlek du har fått de senaste månaderna. Take it or leave it.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En saga med ett förbannat bra slut. Därmed basta!

Med ett stort intresse för 50-tal, vrålande bilar och tatueringar, men i ärlighetens namn skriver jag mest skit. Massor om kärlek och äventyr, och även tråkig vardag. Enjoy!

RSS 2.0