Mysdag!

Började måndagen med sovmorgon, mys i sängen och sen iväg på stan för ansiktsbehandling :) Fick tusen ajabaja-gör-inte-så, så jag gick på apoteket efteråt.. Köpte bättre rengöring och till min glädje såg jag att det ekologiska var på rea :) Känns fint i hjärtat då 97% av innehållet är helt naturligt och skadar inte naturen.. Körde all in nu när jag kom hem, rengöring - ansiktsvatten - ögonkräm - krämen jag fick från spat (till mina utslag) och en fuktgivande kräm :)

Har läst på om "No poo" eller balsammetoden som den också heter. Att man helt lägger av med shampoo och bara kör med balsam.. Väldigt intressant och det gör tydligen lockigt hår mycket mindre frissigt :) Sen väljer man bort massvis med skadliga ämnen som suflater och silikoner. Absolut något jag ska prova på senare, måste bara använda upp allt dyrt shampoo/balsam jag har.. Förhoppningsvis glömmer jag inte bort det sen men kan tyvärr inte lova något :P

Avslutade dagen med middag hos Tina och se Jägarna 2, samtidigt som vi tryckte kladdkaka som dårar! Alldeles, alldeles underbart :) Nu har jag dock ont i magen som faaaeeen och ångrar mig lite över att vi alltid måste äta upp kladdkakan ;D haha.

Imorgon ska jag tvätta, städa och avfrosta frysen hade jag tänkt. Intressant va? Tänkte väl det. Jag tycker dock det är skönt att få det bortgjort då man är ledig och vädret ute inte är något att heja för :) Ska lägga mig och lösa lite korsord innan man däckar, för trött är jag! Puss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En saga med ett förbannat bra slut. Därmed basta!

Med ett stort intresse för 50-tal, vrålande bilar och tatueringar, men i ärlighetens namn skriver jag mest skit. Massor om kärlek och äventyr, och även tråkig vardag. Enjoy!

RSS 2.0