I rather write a symphony!

Var ett tag sen jag skrev och jag har helt enkelt inte haft tid/ork. Några dagars depp och nu är jag äntligen påväg upp igen! Försöker ta varje dag som den kommer men jag känner att det måste bli lite förändringar i mitt liv det här året.

Har bestämt mig för att byta arbete om jag nu inte kommer in på skolan i höst. Jag måste få nya utmaningar och just nu står det helt still. En liten dröm som kanske går att uppfylla ska provas på, söka jobb på boende för förståndshandikappade.

Jag försöker som sagt ta varje dag som den kommer men det är svårt i det här fallet. Man måste ju planera lite om man ska lyckas byta jobb eller börja plugga. Särskilt eftersom jag inte kommer att söka skola eller jobb i Skellefteå.

Har skrivit lite grejer på Vita Arkivet också. Den största anledningen är att jag ville skriva in låtar jag vill ska spelas på begravningen. Sända ett sista litet budskap till de fantastiska människorna som kommer att närvara. Mamma tyckte jag var hemsk som ens kunde tänka tanken att skriva upp sånt. Men är man djup och lever dag för dag, då tänker man inte så. Jag har accepterat att döden ska hälsa på hos mig och man vet ju faktiskt aldrig när det händer.

Över till något roligare kanske?

Jobbhelgen är äntligen över! Jag har lagat middag ihop med finaste Sarah ikväll och sen spelade vi bingolotto. Till veckan jobbar jag bara tisdag och onsdag, sen blir det långhelg. Den bästa veckan på mitt schema är nu nära! :)

Ska snart börja planera lite smått över en resa ner till Hedemora och bästaste Marko! Min fågelbur ska bli klar (en ros ska läggas till, som ni kanske minns) och något annat fint kanske ska målas under min hud. Jag har säkerligen hunnit komma på något innan det är dags att resa ner så :)

Fina ord är det bästa som finns. En mening kan verkligen förgylla ens dag! Tack fina du.. tack



Väntar på att Sarah ska komma tillbaka och sen får vi se vad som händer.. Sängen lockar otroligt mycket kan jag meddela men det är ju trevligt att umgås också! Puss till dig.. fast inte dig ;p


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En saga med ett förbannat bra slut. Därmed basta!

Med ett stort intresse för 50-tal, vrålande bilar och tatueringar, men i ärlighetens namn skriver jag mest skit. Massor om kärlek och äventyr, och även tråkig vardag. Enjoy!

RSS 2.0