FUCK YEAAAAAAH!

Väcktes av Sarah 11 imorse, fixade till mig och for hem till henne. Sen hade vi fått nys om att det skulle vara auktion i gärdsmark så efter lite shopping på solbacken och centrum åkte vi dit. Auktionen var i full gång och det bjöds hej vilt på grejer. Sen kom det upp ett teakbord med tillhörande stolar (rätt så fula pinnstolar faktiskt).. Och ingen bjöd!!! Så jag bjöd 10kr och fick det :P Så nu har jag ÄNTLIGEN ett fint teakbord att ha i köket :) Ska jaga efter lite fräschare stolar nu i sommar men det ordnar sig! Sarah budade hem en tokfräsch 50/60-tals bokhylla och fick den för 10kr hon också!! Helt galet!!

När auktionen var över så gick jag upp till loppisborden och köpte två LP-skivor av en cool snubbe som berättade att det var hans barndom han sålde. Att han bodde i göteborg och att han bara var hemma en vecka för semester nu. Sen då det gått en stund så kom han till mig nere vid mitt köksbord och började kallprata. Sarah joinade efter en stund och fan vad vi pratade! Han hade spelat i ett rockabillyband och tyckte om exakt samma saker som vi gör. När vi packat in alla grejer i bilarna (mamma kom till min räddning och tog bord/stolar i hennes bil) så åkte vi iväg. Sen då vi kört 100meter kom vi på, "varför gav vi inte honom våra nummer?!?!".. Så vi backade och ropade på honom, gav honom lappen och sen presenterade vi oss. Andreas hette han, den där coola snubben! Nu är det bara att hoppas han hör av sig nångång så man kan dra ihop nå, han var verkligen störtskön :D

Sen vidare på Stackgrönnan för att kika på Old Things och deras loppis. Köpte lite karameller och Sarah tok-köpte en massa annat. Vidare hem till henne för grillat som middag och sen några koppar kaffe. Nu är jag hemma och fyfan vilken underbar dag det har varit! Helt fantastiskt minst sagt! :)

Ska hoppa in i duschen och sen blir det fan lugna puckar vill jag lova.. eller, jag lovar inget ;) Puss!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En saga med ett förbannat bra slut. Därmed basta!

Med ett stort intresse för 50-tal, vrålande bilar och tatueringar, men i ärlighetens namn skriver jag mest skit. Massor om kärlek och äventyr, och även tråkig vardag. Enjoy!

RSS 2.0