Att kunna vara självförlåtande.



Jag gjorde något i lördags jag hade lovat mig själv att aldrig göra. Det låter mer hemskt än det i själva verket var, men jag går inte in på detaljer. Jag vill bara prisa självförlåtandet! Att göra snedsteg och sen förlåta sig själv. Att våga leva för dagen. Att skita i vad alla andra tycker och tänker. Att vara egoistisk och impulsiv. Att bara vara, utan några tankar om morgondagen.

I ärlighetens namn behövde jag inte ens förlåta mig själv då jag vaknade på morgonen. Men inom principens alla regler så hade jag kunnat göra det om det behövts. I själva verket så gav det där snedsteget mig något att le åt en kväll som denna. Och så länge jag har självdistans, självförlåtande och självförtroende så kan det fan inte gå fel!

Jag älskar mig själv bara mer då jag vågar bryta mina egna regler. Regler är till för att brytas, som någon en gång sa och i vissa fall är det klockrent! Så ja, jag älskar mig själv mer ikväll än jag gjorde då jag vaknade i lördags. Så är det bara.

Våga bryta era egna regler ibland. Antingen går det bra eller så går det käpprätt åt helvete. Det är värt en chans! Kasta er ut från stupet, men kom ihåg att det är bara du som kan utlösa din egen fallskärm. Du är din egen bästa vän.

Just nu känner jag mig odödlig, eftertraktad, älskad, underbar och tycker du inte om det.. stick!

LIVET ÄR MIN LIVS KÄRLEK :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En saga med ett förbannat bra slut. Därmed basta!

Med ett stort intresse för 50-tal, vrålande bilar och tatueringar, men i ärlighetens namn skriver jag mest skit. Massor om kärlek och äventyr, och även tråkig vardag. Enjoy!

RSS 2.0