That's why he sings so good, cause he sings to you ♥

Eftersom det inte går att lägga in videoklipp på den här rackarns bloggen så måste jag länka, sorry för det. Men alla ni som inte har koll på Chris Medina och vad hans hit "What are words" handlar om. TITTA HÄR! Eller skitsamma, ALLA kan titta. Jag har kollat på videon två gånger ikväll och jag grinade mer andra gången jag hörde den. Så, man kan inte se den för mycket!

Mitt hjärta gick i tusen bitar och sen blev det helt igen. Så fruktansvärt fint, på alla sätt och vis. Jag som jobbar inom handikappomsorgen har faktiskt fått se den där eviga kärleken med egna ögon. När man stannar, kämpar och aldrig slutar älska personen fast den förändras. Det är så vackert att jag kan börja gråta bara jag tänker på det. Jag tänker på alla som har någon i sin närhet med ett handikapp. Jag tänker på alla anhöriga till trafikolycksoffren. Jag tänker på alla och sänder er all min kärlek!

Det är den här kärleken som gör att jag älskar mitt jobb. Att kunna hjälpa. Att se folk utvecklas och växa. Att se en döende människa helt plötsligt hitta kraft inom sig och återhämta sig. Att få vara med på den där resan. Att få vara en liten del i deras liv. Det är så givande att jag aldrig någonsin kommer sluta jobba inom vården. Även fast jag skulle byta karriär någon gång i livet skulle jag inte klara av att sluta helt. Jag är fast. Jag är beroende av att hjälpa och veta att jag gör något fint, även om det är litet. Jag har växt otroligt mycket sen jag börjar jobba i April 2008.

Fintfintfint. Nu ska jag gråta lite till! Ha en fin kväll!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En saga med ett förbannat bra slut. Därmed basta!

Med ett stort intresse för 50-tal, vrålande bilar och tatueringar, men i ärlighetens namn skriver jag mest skit. Massor om kärlek och äventyr, och även tråkig vardag. Enjoy!

RSS 2.0