Första riktiga turen med... Elsa :)

Cyklade till Sörböle tur och retur idag! Till jobbet för att vara exakt. Är 3,5 km med bil (enligt eniro) så jag skulle gissa på 2km cykelväg.. Så nästan en halvmil har jag cyklat idag :) Det var riktigt skönt, förutom den jävla backen upp till mig.. Varför ska man bo på ett berg?! :P Menmen, jag gick bara 5 meter, resten cyklade jag. Bra skit!

Ingela (min äldre dam) döpte jag rätt så snabbt. Elsa (min nya dam) döptes idag! Tycker det är charmigt att ha ett namn på sin cykel, särskilt då folk i ens närhet börjar lära sig "vem" man menar :) Så när jag ska äta middag med min familj lite senare, ska jag berätta att det blev Elsa! ;)

Mitt flås är inte ok, känner av min ansträngningsastma om jag tar i för hårt. Men det skiter jag fan i! Nu ska jag få bättre kondition i sommar och förhoppningsvis trillar några kilon av, bara av farten :) Har väldigt lätt för att gå ner i vikt men har aldrig orkat ta tag i det :P Skulle vara rätt skönt att slippa stormagen, haha.

Vardagsmotion FTW! Vem behöver gymkort då man har världens finaste cykel :)

Nä nu ska jag ta en välförtjänt vila och sen vänta på att klockan blir 17.30. Familjen kommer och hämtar upp mig och sen blir det Lakkapää för att käka lite middag :) Väldans trevligt! Ha en fin onsdag alla, puss.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En saga med ett förbannat bra slut. Därmed basta!

Med ett stort intresse för 50-tal, vrålande bilar och tatueringar, men i ärlighetens namn skriver jag mest skit. Massor om kärlek och äventyr, och även tråkig vardag. Enjoy!

RSS 2.0