Små små droppar av kärlek.

Var ju som sagt på blodcentralen idag och det är nästan så jag vill skicka in "dagens applåd" i Norran åt dom. Otroligt trevlig kvinna som undersökte mig och tog prover. Kunde lätt ha stannat där en timma mer än vad som behövdes, bara för att prata! :) Så nu är jag, om möjligt, ännu mer peppad att få lämna blod! 

"Åh! Men se där! Vilken underbar blodgivar-arm det här var... Nu håller jag verkligen tummarna att du får ge blod i framtiden! Perfekt att sticka i! Fast det, host, lät ju väldigt brutalt.. host.. ursäkta!".... Sötgumma :D


Förövrigt älskar jag sjukhus! Det kan bero på att jag bara legat in en gång men, hähä... Nämen vi ska vara ruskigt tacksamma för vår sjukvård, även fast den är under all kritik. Jag lovar att jag ska förgylla ett sjukhus i okänd stad, då jag är färdigutbildad undersköterska :) Tills dess får jag njuta av att besöka dem.

JA, jag är seriös. Har bara postiva erfarenheter av sjukvård och sjukhus. Morfar fick ligga på en fantasisk avdelning den sista tiden han levde och personalen var underbar! Jag fick jättebra vård då jag låg inne för blindtarmen. Farmors personal var ruskigt trevliga också! Jag är varken rädd för nålar, blod och andra kroppsvätskor.

Det är verkligen min dröm att få jobba på ett sjukhus. Att få hjälpa människor i alla möjliga situationer och förhoppningsvis förgylla deras tillvaro när de ligger inne. Att fara på jobbet och inte ha någon aning om hur arbetsdagen ser ut, mestadels. Att få träffa massvis med olika människor.

Det är inte så konstigt att mitt nuvarande jobb är lite trist. Jag går per automatik. Blah!


Ähh.. Nu ska jag se BB om en lillstunn! Pöss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En saga med ett förbannat bra slut. Därmed basta!

Med ett stort intresse för 50-tal, vrålande bilar och tatueringar, men i ärlighetens namn skriver jag mest skit. Massor om kärlek och äventyr, och även tråkig vardag. Enjoy!

RSS 2.0