En lista.



Matvanor


Bästa maträtt? En perfekt stekt oxfilé med klyftpotatis, åh. Lasagne är också fantastiskt.
Bästa efterrätt? Amerikanska pannkakor med glass och färska bär, eller Marängtårta med jordgubbar.
Bästa dryck? Iskall mjölk eller Coca cola med lime.
Hatdryck och maträtt? Sötsliskig saft och fisk i alla dess former.
Bästa alkoholdryck? Öl eller syrliga drinkar.
Använder du smör på smörgåsen? Bregott extrasaltat, nam nam.
Smågodis eller färdiga påsar? Lösvikt är ju helt klart bäst, eller chokladbars.
Bästa soppan? Hedvigssoppa (Köttfärs och vitkål).
Favoritglass? Saltlakrits.



Shoppingvanor

Hur mycket shoppar du för varje månad? Går väldigt sällan på stan och handlar kläder så jag vet inte. En månad kan jag handla för 2000kr och den andra månaden kan det bli för 0 kr.
Har du mer skor än kläder? Åh nej, har väldigt svårt att hitta skor som är sköna och snygga. Använder mina favoritskor tills dom knappt ser ut som skor längre.
Favoritplagg? Just nu så är nog min röda plisserade kjol det bästa jag äger!
Favoritfärg på kläder? Jag tycker rött och svart är en vinnande kombination. Men jag har gärna på min färgglada kläder i övrigt också. Kornblå är en underbar färg på kläder!
Favoritfrisyr? Jag fullkomligt älskar mitt hår då jag just har färgat det och fått till dom perfekta skruvlockarna. Så skruvlockar får det väl bli då!
Bästa mönster? Jag älskar blommigt, och prickigt, och hundtandsmönster.
Bästa accessoar? Halsband, helst pärlor.
Underkläder? Är jag otroligt dålig på att handla. Men älskar Twilfit, särskilt deras oldschool kollektioner.
Hatplagg? Haremsbyxor, så korta jeansshorts att röven hänger ut osv osv.



Arbete/Utbildning

Jobbar eller pluggar du? Jag jobbar och drömmer om att komma in på skola till våren.
Vad vill du bli? Jag vill bli undersköterska, dels för att få högre lön och dels för att ha mer möjligheter till att byta jobb om jag så vill.
Trivs du med ditt jobb/din utbildning? Jag trivs väldigt bra med mitt jobb just nu (Personlig Assistent) men skulle vilja prova på att jobba på ett boende.
Är lönen viktigast? Njaa det kan jag väl inte påstå. Lönen är ju en stor del varför man går till jobbet men långt ifrån allt. Att man trivs och utvecklas är det absolut viktigaste. Jag är hellre en urfattig trubbadur som älskar det den gör, än en civilinjegör som somnar gråtandes varje dag.



Lite allt möjligt

Har du barn? Nej, inte just nu. Jag hoppas att jag får en hel drös med barn sedan men det är ju mycket som ska stämma in. Måste ju först och främst hitta en vettig karl jag vill leva mitt liv med först :)
Älskar du någon? Jag älskar flera människor, men en speciell karl - Nej.
Betyder familjen mycket för dig? Min familj betyder allt och lite till. Mina bröder är de finaste jag vet och jag är evigt tacksam för att våran relation är så bra fast vi inte ses så ofta. Mamma är min bästa vän, ringer henne så fort jag känner mig ensam eller behöver svar på frågor som äter upp mig. Hennes ord är min lag, för min mamma har alltid rätt! Pappa är en fantastisk man han med. Puss på dom! ♥
Vart åker du helst på semester? Min absoluta favoritsemester är då man tar med sina finaste klänningar, sitt röda läppstift och massvis med öl ner till Rättvik. En vecka full av kärlek och allt som får mitt hjärta att slå så mycket snabbare.
Bästa klimatet? Svensk sommar, alla kategorier. Och då får det faktiskt regna hur jävla mycket det vill, för bara det är sommar så är det underbart.
Hemmafest eller krogen? Åh, vad svårt. Jag måste nog säga krogen ändå, mestadels för att hemmafesterna har blivit färre och färre under åren.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En saga med ett förbannat bra slut. Därmed basta!

Med ett stort intresse för 50-tal, vrålande bilar och tatueringar, men i ärlighetens namn skriver jag mest skit. Massor om kärlek och äventyr, och även tråkig vardag. Enjoy!

RSS 2.0