Eloge till blodcentralen i Skellefteå.

Man hör oftast bara skit om vården men nu ska jag bannemig hylla Skellefteå lassarett och deras underbara blodcentral! Fantastiska kvinnor som jobbar där. Ni kanske minns då jag tog proverna? Att jag blev alldeles tagen av hur trevlig kvinnan som hjälpte mig var. Idag var det en annan kvinna och hon var minst lika trevlig! Vi pratade om jobb, tatueringar, teknik, skola osv. Jag hann knappt blinka så var hela proceduren över! Hade minst lika bra blodvärde denna gång och vi kan väl säga som så, blodet var alldeles lilablått. Otroligt syrerikt!

Som tack för "besväret" fick jag välja bland porslin, t-shirts och annat smått och gott. Valde ett ölglas ur en serie jag faktiskt har tänkt samla klart på :) Jag längtar redan tills nästa gång, inte för ölglaset skull men för att det var en fröjd att vara där! Så heja heja Skellefteås blodcentral. ALLA ni som läser här i stan och INTE ger blod.. Skynda er dit för bövelen! Ert blod räddar liv och det är värt den 1 sekunders smärta det gav. Skynda skynda! :)



Nu ska denna slitna jävel (sovit 4 timmar inatt och har tappat 4,5 dl blod) vila, eventuellt sova :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En saga med ett förbannat bra slut. Därmed basta!

Med ett stort intresse för 50-tal, vrålande bilar och tatueringar, men i ärlighetens namn skriver jag mest skit. Massor om kärlek och äventyr, och även tråkig vardag. Enjoy!

RSS 2.0