Boll i halsen.

Vaknade med en jävla tennisboll i halsen och ja visst har den blivit mindre för alla timmar som gått men jag tar det som ett tecken att ta det lugnt. Haft jävlart fullt ös hela veckan och hade tänkt åka pulka/grilla korv med finfolket sen men att sitta ute i dessa minusgrader är nog ingen hit :( Åkte och hälsade på Daniel och lånade pengar (tacktacktack) så jag kunde köpa mat/halstabletter..

På Ica kom det en tant med tre saker i sin vagn så jag lät henne gå före. Sen tappade hon chokladen och bad mig plocka upp den. Då såg jag att lilla tanten hade en sjukdom som gjorde att hennes händer inte var fullt utvecklade. Jag hjälpte henne att lägga i enkronor och sen då jag stod bredvid och skulle packa mina saker såg hon alldeles förstörd ut. Hon fick inte ner varorna så då packade jag åt henne. Tanten bad mig öppna chokladbiten åt henne och sen gick hon ut med ett leende på läpparna. Helt klart årets goda gärning! Mår så fint i hjärtat nu :)

Nu har jag diskat undan = dags att laga vettig mat.. Är det bara jag som verkligen inte kan laga god mat då det ser ut som fan i köket?! Jag måste städa undan först för annars försvinner peppen och det blir en macka istället.. Men nu är det gjort och skönt är väl det för jag ska jobba nu i fem dagar med start imorgon! Sen får vi se om det blir övernattning en eller två nätter hos mampap. Har som blivit en tradition för inte tusan vill jag missa något de timmar jag är ledig! Jul är så mysigt och tänk den dagen man har egna knåddar med tefatsögon då tomten kommer in! :D

Peppen för kryssningen ökar för varje dag!! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En saga med ett förbannat bra slut. Därmed basta!

Med ett stort intresse för 50-tal, vrålande bilar och tatueringar, men i ärlighetens namn skriver jag mest skit. Massor om kärlek och äventyr, och även tråkig vardag. Enjoy!

RSS 2.0