Idag ser jag solen.

Det var ett enda mörker att jobba igår. Fastkörningar, gråt i halsen, förseningar och blöta sockar fast jag bytte mellan 3 par under hela dagen. Nä fy, igår insåg jag hur lite vi faktiskt får betalt för vårat arbete. Hur lite världen egentligen värdesätter folk i vårdyrken. Vi kan inte ringa och berätta att vi inte kan komma, som taxi kan. Vi måste fram. Hur jävligt det än är och hur sjuka vi än kan bli. Och så får vi bara ett litet öre för det slitet.

Men idag känns som en bra dag! Ska hämta Veronica om en timma och då blir det flottig lunch nånstans. Sen vidare på klubben för att glo och eventuellt åka och fixa ett bord. Jävligt peppad på att karva in Pentagon Road Devils i ett bord och sedan ha det som mötesbord. Ja, det är inspirerat av Sons of Anarchy men det är ju så jävla bra! Nu när klubben har möten sitter dom vid brasan i trasiga fotöljer. Veronica lät då pepp på mitt förslag så skulle ha varit kul att göra det :) Annars hittar vi väl på nå annat bus. Blir en bra dag iaf, det är jag säker på!

Fick ett samtal igår. Och då kom jag på att det faktiskt är lite roligt att bli jagad av någon, fast man vet att det inte kommer att bli något - för att du inte vill. Men att han försöker gång på gång på gång. Då känner man sig eftertraktad! Men vad bryr det mig egentligen, då finastefina skickar sms varje dag och är så gullig att man svimmar. Det är något att satsa på det. Inte en charmig gangster som nog tror att jag är hans livs kärlek. Nä. Då tar jag finastefina alla dagar i veckan :) Jag är vuxen nu, inte 14! :) Dåliga killar blir aldrig bra, det har jag förstått vid det här laget!

Men nu ska jag sminka upp mig! Är så kul att få göra sig fin efter att ha sett ut som en vandrande bajskorv under jobbhelgen ;) Puss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En saga med ett förbannat bra slut. Därmed basta!

Med ett stort intresse för 50-tal, vrålande bilar och tatueringar, men i ärlighetens namn skriver jag mest skit. Massor om kärlek och äventyr, och även tråkig vardag. Enjoy!

RSS 2.0