Killing us softly 4.



En arbetskamrat delade en länk ikväll och nyfiken som jag är så var jag tvungen att kika in det. Slutade med att jag såg en föreläsning som nästan var en timma lång.. Men fyfan så intressant! Tycker alla borde se den faktiskt, om ni orkar lyssna/läsa på engelska så pass länge. Jag blev då klokare av det iaf.


DEL ETT. ----------- DEL TVÅ.


Jag har alltid varit nöjd över det jag haft. Visst har det varit jobbigt i vissa situationer att vara lite större men jag har alltid hittat andra vägar. Alla får självklart tycka vad dom vill om sina kroppar, så länge man aldrig trycker ner någon annans kroppstyp. När jag var som smalast, så mådde jag som sämst. Jag ser helt enkelt inte bra ut då vågen visar allt för få kilon. När jag tittar på kort från tiden får jag rysningar. Ett fejkat leende och ben som sticker ut lite här och var. Då är jag fan hellre fet och lycklig!

Jag är mycket medveten om vad reklamen medför (ännu mer nu efter jag lyssnat på föreläsningen).. Det är väl klart man skulle vilja se ut som alla sexiga brudar som cirkulerar överallt. Men det är inte min kropp, det är deras. Man måste någonstans hitta acceptans i det man fick. Föddes man med breda höfter så kommer dom finnas kvar där - så länge du har en frisk vikt och inte blir underviktig. Föddes man smal av naturen och har omöjligt att gå upp, då får man finna sig i det. Man vill alltid ha det man inte kan få!

Min kropp då? Jag ska vara kurvig. Jag har alltid haft bröst och höfter. Jag har alldeles för många kilon på kroppen men så länge mina värden är bra och kroppen mår bra gör det inget. Jag älskar mina bröst och ogillar min mage. Jag känner mig sexig varje gång jag klär upp mig, eller ligger bredvid gubben i sängen. Jag omringar mig av kärleksfulla människor som inte tittar ner på mig då det gäller min vikt. Jag ska aldrig mer i mitt liv inleda en relation med någon som önskar jag var mindre. ALDRIG MER.

Är oerhört glad över gubbens inställning. Enligt han är kvinnorna i reklamerna sjuka. Det är mig han väljer att kyssa och somna bredvid. Åh vad det gör mig lycklig och fyfan så sexig man känner sig! Fast magen dallrar då jag slår till den :D

Fuck you... sjuka värld!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En saga med ett förbannat bra slut. Därmed basta!

Med ett stort intresse för 50-tal, vrålande bilar och tatueringar, men i ärlighetens namn skriver jag mest skit. Massor om kärlek och äventyr, och även tråkig vardag. Enjoy!

RSS 2.0