Varje dag, varje kväll.

Jag tycker inte om då du ringer och sätter min värld i obalans.
Jag är dock nöjd över att jag inte lyssnar särskilt noga på allt du lovar.
Det finns en annan, som skriver varje dag och som alltid säger godnatt då han ska sova.
Han frågar hur jag mår och säger att jag är duktig, klok, vacker och underbar.

Det känns så skönt att börja kunna lita på någon igen. På någon som bryr sig.
Han tar en stor risk som ens skriver, eftersom vi har ett långt förflutet.
Vi har gemensamma vänner. Samma smultronställe. Vi kommer att ses ibland.
Även fast han vet om detta så skriver han. Varje. Dag. Varje. Kväll.

Så förlåt om din magi inte fungerar längre. Du är inte så magisk.
Han är magisk och jag hoppas att jag också har lite magi inom mig.
För kanske, en vacker dag, så säger han detta till mig varje morgon.
Då han ligger bredvid mig. Varje. Dag. Varje. Kväll...... Du är underbar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En saga med ett förbannat bra slut. Därmed basta!

Med ett stort intresse för 50-tal, vrålande bilar och tatueringar, men i ärlighetens namn skriver jag mest skit. Massor om kärlek och äventyr, och även tråkig vardag. Enjoy!

RSS 2.0