60 frågor.

1. Hur gammal är du? Tjugofyra år och alldeles snart Tjugofem år.

2. Hur gammal känner du dig? Ibland känner jag mig som 18 år, som åker raggarbil och hånglar runt medans vänner är sambos, gravida, husägare osv.. Men oftast känner jag mig som världens bästa 24åring, det finns tid för allt det vuxna sedan.

3. Vad har du gjort i dag? Jobbat, varit på VC, sovit, ätit och grinat.

4. Vilken film såg du senast? Flight. Med Denzel Washington. Den var tragisk, men bra.

5. Vem ringde du senast? Veronica.

6. Är du besatt av någonting? Snus, kaffe och socker.

7. Är du rädd för blod? Nä.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Sitter i min röda skinnsoffa, med mina barfota fötter ingrävda i min ryamatta. Tvn är på och Gränsbevakarna Australien visas.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Pass. Politik är aptråkigt.

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nix.

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart, men mycket fina färgar utöver det.

12. När vaknade du i dag? Väckaren ringde 7.00 men gick inte upp från sängen föränn 7.30.

13. Vilken är din favorithögtid? Jul eller Nyårs.

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? En öde ö med all lyx och fina vänner runt mig. Inget jobb, inga problem och bara kärlek.

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Bulgarien. Två gånger har jag varit dit. En gång blev passet stulet så hela semestern blev ju förstörd. Andra gången blev jag dyngförkyld och vädret var pissdåligt. Nä, Bulgarien är riktigt smutsigt bakom ridåerna. Åk inte dit! Fy.

16. Hur vill du tillbringa din pension? Med min livs kärlek, resande jorden runt för att upptäcka spännande nya platser. Sen åka hem till vårat röda torp för att pussa våra barnbarns röda kinder då och då.

17. Vad lyssnar du på just nu? Tvn.

18. Har du någon gång brutit ett ben? Nixpix. Bara stukat foten x antal gånger.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?  Lättdryck, snus, pasta, lök & hårdbröd.

20. Vem är din favoritkändis? Johnny Depp, Elvis, Marilyn Monroe osv.

21. Vad är du på för humör just nu? Trött, less och opeppad.

22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa o Asien.

23. Snarkar du? Det tror jag inte. Bara då jag är förkyld, tokpackad.

24. Vilka yrken har du provat på? Dagisfröken, Webdesigner, Personlig Assistent, Butiksarbetare, Industriarbetare och säkert nå mer.

25. Hur går du helst klädd? Klänning och bara ben.

26. Vilket stjärntecken är du född i? Vädur.

27. Vilket är ditt favoritgodis? Lakrits, lakrits, lakrits.

28. Vad sa du senast? Hejdå.

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Svenska.

30. Vad har du på dig just nu? Mjukisbyxor, trosor, ett blått linne och en tröja.

31. Vilken är din favoritaffär? Ginatricot, vintagebutiker, loppisar.

32. Vad har du för storlek i kläder? L-XL.

33. Vad har du i dina fickor? Har inte fickor, eller i jackan har jag börs - assbricka - nycklar osv.

34. Vad köpte du senast? Färskt bröd, pålägg osv osv.

35. Hur många gånger har du flyttat? Anderstorp - Medlefors - Getberget.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Blablablablabla.

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Tusen gånger tusen en kvällsmänniska, men har börjat bli lite morgonmänniska nu när man mestadels jobbar dag.

38. Senaste filmen du såg på bio? Skyfall.

39. Har du blivit sydd någon gång? Ja, på magen och under ögat.

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Ja, minst en gång per sommar i snitt.

41. Vad åt du till frukost?  Ett glas vatten. Fick bli lunch senare istället.

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Var 14-15 år, levde jävel och gjorde allt man inte fick. Hade blekt hår och en farlig pojkvän.

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nix.

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Öppnade upp sitt hjärta, sådär på riktigt. Efter att ha kämpat i över ett år att få komma in bakom skalet så fick jag det tillslut.

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? Upp och ner på en toalettrulle så vibrationen inte ska störa.

46. Vad var det sista du åt?  Fil, flingor och mackor.

47. Vem är världens vackraste kvinna?  Marilyn Monroe.

48. Är du blyg? Nä, det kan jag inte påstå.

49. Vilken var den sista konserten du var på? Brad Paisley.

50. Vad heter du i andra namn? Johanna.

51. Har du varit med om en bilolycka? Nej.

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Ja.

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Gruppträningar i alla dess slag, då får man pepp.

54. Har du några husdjur? Nej men är så hemskt sugen på en liten Fralla! Har tänkt att då skolan är över, man har stabila arbetstider - då ska hon komma hem till mig!

55. Vill du gifta dig? Ja.

56. Var växte dina föräldrar upp? Både mamma och pappa är uppväxta i centrala Skellefteå men mamma har spenderat mycket tid utanför stan, precis som jag fick.

57. Har du någon gång ringt polisen? Ja, för att polisanmäla.

58. Har du svenskt ursprung? Ja.

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Ellebellebi, mamma säger det :)

60. Vilka är dina största svagheter? Att jag är så förbannat hjälpsam att jag skadar mig själv i processen. Sätter alltid folk framför mig själv. Det är fan en svaghet i längden!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En saga med ett förbannat bra slut. Därmed basta!

Med ett stort intresse för 50-tal, vrålande bilar och tatueringar, men i ärlighetens namn skriver jag mest skit. Massor om kärlek och äventyr, och även tråkig vardag. Enjoy!

RSS 2.0