Halftime.

Halva praktiken avklarad och nu börjar jag längta tillbaka till MITT jobb. Det är en ofantlig skillnad på att jobba på äldreboende och att vara assistent. Såhär två veckor in så känns det inte alls som min grej. Jag som är van att kunna ge en person all min tid tycker det blir jobbigt då man stressar runt till alla andra. Visst ska jag lära mig deras arbete men själva vårdarbetet vet jag vad det innebär. Jag kan tycka att de borde ta tillfället i akt så att de gamla faktiskt får lyxen med lite social ensamtid men istället springer jag mest runt som en yr höna.. Ja jag förstår ju på ett sätt men på andra sätt förstår jag inte alls. Det är jättetrevligt vissa stunder, det måste jag ju säga! Men i grunden så måste politikerna börja ta mer ansvar för våra äldre. Dom ska man skämma bort. Dom har byggt vårat samhälle och förtjänar så mycket mer än det dom får. Jag tror det står i lagarna att Brukare (som har pers ass) ska ha ett rikt liv medans de äldre (som har hemtjänst eller boende) ska ha ett skäligt liv. Det tycker jag ärligt talat är vidrigt. Alla ska ha ett rikt liv!! Där med basta.

Mina egna värderingar tar nog lite stryk inom äldreomsorgen faktiskt. Tyvärr. Hoppas det kommer någon bakom rodret (politiskt styre) som tar denna båt in till land så man faktiskt kan åldras med värdighet. Godnatt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En saga med ett förbannat bra slut. Därmed basta!

Med ett stort intresse för 50-tal, vrålande bilar och tatueringar, men i ärlighetens namn skriver jag mest skit. Massor om kärlek och äventyr, och även tråkig vardag. Enjoy!

RSS 2.0